Tip van de week: Beweeg je wakker!

De klok is een uur teruggezet en dat kan wat betekenen voor je slaapritme. Daarom is voldoende beweging júist nu belangrijk om je slaapkwaliteit en -kwantiteit te verbeteren. De meeste mensen zijn tijdens hun werk veel bezig met hun hoofd en doen bijna niets met hun lijf. Na een lange dag is ons koppie wel moe, maar ons lichaam niet. Moeheid in je hoofd helpt niet om goed in slaap te vallen. Lichamelijke moeheid doet dat wel. Daarom is het goed om genoeg aan beweging te doen gedurende de dag.

Om je extra motivatie te geven om genoeg stappen te zetten, de fiets te pakken en aan je sporturen te komen. Hierbij de voordelen die genoeg bewegen opleveren:

  • Je raakt er lichamelijk moe van waardoor je als een blok in slaap valt;
  • Het vermindert stress waardoor je ‘s avonds minder aan het piekeren bent;
  • Wanneer je buiten sport reset je met behulp van het daglicht je biologische klok: mensen die gemiddeld twee uur per dag buiten zijn, gaan een uur eerder naar bed;
  • Sporten zorgt voor de aanmaak van serotonine: deze stof heb je nodig om het slaaphormoon melatonine aan te maken.
oktober 28, 2020

Tags:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *